در چهل‌و‌یکمین سال برپایی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) هستیم، انقلابی که ریشه در بینش دینی و رهبری مرجعیت و پشتیبانی و حضور با بصیرت مردم داشت و به ثمر رسید.
اینک این نهضت در چهل‌سالگی به رشد قابل لمسی رسیده است و ریشه‌های آن چنان در دل و جان مشتاقان تنیده که بی‌نیاز از شرح است. اما از دید مسئولان کشور، همچون رهبر معظم انقلاب اسلامی و به تبع آن نخبگان و استعدادهای برتر علمی و فرهنگی و نیز دست اندرکاران تعلیم‌وتربیت کشور امروزه، ضرورت حفظ این درخت تناور و میوه‌ی آن در گام دوم تمدن‌سازی اسلامی بیش از پیش حس می‌شود. به یقین حرکت به این سمت نیازمند نگرشی دوراندیشانه و یک خیز بلند فرهنگی، اسلامی و علمی است. حرکت در مسیر انقلاب اسلامی و حفظ آمادگی برای دوری از ریزش‌ها و تقویت رویش‌ها، در گرو همکاری آحاد مردم از جمله معلمان است. در محدوده‌ی علمی و فرهنگی جامعه‌ی ما که از مدرسه شروع می‌شود و تا دانشگاه ادامه می‌یابد، اگر بخواهیم از منظر الگوهای تعلیم ‌وتربیتی به این مهم نگاهی بیفکنیم، بی‌شک تحقیق و آموزش پژوهش‌محور» خود را مطرح خواهد کرد.

این مقدمه بیان شد تا گوشزد شود که در این سال‌ها حرکتی رو به جلو تحقق یافته که پایه‌های آن به‌طور قطع در مدرسه‌ها و با تلاش آموزگاران، مدیران، کارشناسان و دبیران بی‌ادعا گذاشته شده است. و اکنون دانش‌آموزان دیروز به یاری معلمان خود جوانان رشیدی شده و در پی آن‌اند که حرکتی پرشتاب را در پیشرفت کشور پی‌افکنند.       ادامه ی مطلب


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها